02/11/12 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vera - WaarBenJij.nu 02/11/12 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vera - WaarBenJij.nu

02/11/12

Blijf op de hoogte en volg Vera

02 November 2012 | Spanje, Madrid

Eindelijk een nieuw reisverslag! Dit is al mijn tiende week in Madrid. Ik zit dus al bijna op de helft van mijn stageperiode. De tijd gaat nog steeds zo snel hier. ik kom er niet eens aan toe om mijn site bij te houden en weet nu ook niet goed waar ik moet beginnen. Het is hier inmiddels een stuk kouder dan de eerste weken met af en toe flinke regenbuien. Maar we zijn het gelukkig gewend van Nederland.

Op stage gaat het goed alleen kan me nog steeds niet heel goed verstaanbaar maken in het Spaans dus ik spreek vooral Engels en soms Nederlands. Het is altijd grappig als er gasten uit Nederland of België zijn omdat ze het totaal niet verwachten dat ik Nederlands spreek en daardoor heb ik meestal ook wel een soort band met die gasten. Ik heb de afgelopen tijd elke keer 10 dagen achter elkaar gewerkt, wat best vermoeiend is. Het is in ons huis ook normaal dat er in het weekend een stuk of 30 studenten komen indrinken. Wel heel gezellig maar hierdoor slaap ik niet voor 3u en dan is het best zwaar om de volgende ochtend weer te moeten werken.. Maar dat is het studenten leven:)

We hebben een aantal weken geleden een borrel gehad met allemaal Nederlanders van Madrid Students in het Nederlandse 'cafeeke'. Toen we aan het genieten waren van een frikadel speciaal die we zo gemist hadden kwam een man ons iets vragen en legde een papier op tafel en heeft toen zo de iPhone van een vriendin mee genomen. Dus de bijeenkomst hield voor ons snel op en zijn naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. Gelukkig heeft ze al het geld terug gekregen. Maar het gebeurd hier vaak.

We hebben ook een fietstocht gedaan met Madrid Students dus ik heb gelukkig nog wel iets cultureels van Madrid gezien. Ook heb ik de Spaanse Primark bezocht.

Deze week was het Halloween. Dat vieren ze hier heel groot en alle mensen zijn zelfs vrij van hun werk. Omdat ik me goed kan aanpassen aan de Spaanse cultuur heb ik ook mee gefeest! Om een beetje in de Halloween sfeer te komen zijn we het weekend er voor naar Halloween Fright Night in Parque de atracciones geweest. Met verschillende super super super enge spookhuizen waar je midden in horrorfilms terecht komt.. Met Halloween zelf zijn we verkleed naar een Halloween party geweest. Dit was heel leuk en de mensen hier zijn allemaal zo goed verkleed, jammer dat we dit in Nederland niet vieren.

Deze maand zal ook heel snel voorbij gaan want de eerste week komen Papa, Mama, Opa en Adrie gezellig 5 dagen langs. En dan heb ik ook lekker 5 vrije dagen dus dan kunnen we eindelijk Madrid echt gaan ontdekken. En twee weken hierna komen Jennifer, Silke en Sander ook 5 dagen langs! Ik kijk er heel erg naar uit om iedereen weer te zien!

  • 03 November 2012 - 23:49

    Desiree En Yuna:

    Hoi lieve Veer,

    Leuk om je nieuwe story te lezen! Geweldig dat je het zo naar je zin hebt daar!

    Geniet de komende dagen lekker van je bezoek en het niet hoeven werken.

    Bijzonder wat je nu mee maakt!

    Dikke kus Desi en Yuna

  • 10 November 2012 - 15:43

    Jennifer :

    Wij kijken er ook heel erg naar uit schat!!!

  • 10 November 2012 - 23:32

    Papa En Mama :

    we hebben een super week gehad met je in madrid ,we zijn trots op je xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

stage in Madrid

@ H10 Villa de la Reina Hotel

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Feliz Año Nuevo!

02 December 2012

02/12/12

02 November 2012

02/11/12

17 September 2012

3 weken in Madrid

02 September 2012

Mi primera semana en Madrid
Vera

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 3264

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2012 - 25 Januari 2013

stage in Madrid

Landen bezocht: