3 weken in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vera - WaarBenJij.nu 3 weken in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vera - WaarBenJij.nu

3 weken in Madrid

Blijf op de hoogte en volg Vera

17 September 2012 | Spanje, Madrid

Ik heb nu twee weken Spaanse les achter de rug, dit ging heel goed. De laatste les hebben we een examen gehad, dit was wel lastig maar gelukkig mijn A1 diploma behaald. Nu blijf ik nog elke maandagavond en woensdagavond Spaanse les volgen.

We hebben deze week ook problemen gehad met de huisbaas. We gaan veel om met de Nederlanders uit het appartement naast ons, die bij de zelfde huisbaas huur betalen. Op een avond zaten we met z'n allen rustig want iedereen was moe in onze woonkamer. Toen kwam de huisbaas binnen om ons duidelijk te maken dat de mensen uit het andere appartement alleen in onze slaapkamer mogen zitten en geen gebruik van de woonkamer, keuken of toilet mogen maken. Terwijl in ons contract staat dat dit wel mag maar om 23.30 moeten ze weg. Omdat we er niks van verstonden en ze steeds kwader leek te worden hebben we andere huisgenootjes erbij gehaald die het gelukkig wel verstonden. De volgende avond zaten wij bij de buren toen ze binnen kwam. Toen zijn we maar snel de wc ingedoken omdat we toch maar besloten haar te vriend te houden. 

Deze week had ik een afspraak met mijn stagebegeleider waar ik de week erna zou beginnen met stage. Ik heb mijn stagebegeleider eigenlijk maar 5min gesproken want ik werd meegenomen door een Spaanse vrouw om kleding te passen. Omdat alle Spaanse vrouwen klein zijn, waren alle rokken bij mij te kort dus hadden ze alleen een veel te grote rok in maat 40 voor mij.

In het weekend zijn we voor het eerst echt uit geweest. We konden eerst niet gaan omdat het super erg onweerde. Maar uiteindelijk hield het gelukkig op. We zijn begonnen in een salsabar en geëindigd in een luxe club. Ik heb mijn ogen uitgekeken wat hier rond loopt in een club. Ook een paar mensen van 50+ die zich heel jong voelen en dat met iedereen willen delen. Maar uiteindelijk een super leuke avond gehad. Spaanse nachten zijn nog langer dan Brabantse nachten!

De week erna begon mijn eerste stage week. Ik was super zenuwachtig de eerste dag maar iedereen was heel lief voor me en iedereen geeft je meteen twee kussen. Iedereen noemt me hier Bera omdat ze de V als B uitspreken in Spanje. De collega's waar ik achter de receptie mee werk kunnen gelukkig redelijk Engels maar de andere collega's spreken geen woord Engels. Dit is in de pauze wel ongemakkelijk omdat iedereen met elkaar praat en ik niemand versta. Maar dit is wel een extra motivatie om Spaans te leren. Het is vooral frustrerend dat ik de meeste gasten niet versta want meer dan de helft is Spaanstalig. Mijn tweede stagedag heb ik al voor het eerst Engelse gasten ingecheckt! En mijn collega zei: you are very very very very good! De eerste week heb ik verder: uitgecheckt, bagage van gasten aangenomen, politieformulier van elke gast ingevuld, Kassa geteld, reservering in systeem verwerkt, rekeningen van Minibar verwerkt, Stadsplattegrond toegelicht, Factures opgestuurd, Wake-up call gedaan. Je maakt in een hotel super veel mee en geen dag is hetzelfde. Zo heb ik de eerste week al meegemaakt dat er jongeren het hotel binnengeglipt waren en flessen drank probeerden te stelen, gelukkig hebben we ze tegen kunnen houden. En het betaalautomaat was kapot, hierdoor kon iedereen zijn verblijf alleen contant betalen en aangezien het geen goedkoop hotel is was dit echt een drama. Maar hier leer ik natuurlijk goed van. Ik heb het idee dat ik hier heel veel ga leren want ik heb nu de eerste week al super veel geleerd. Nu nog hopen dat ik het kan onthouden want er komt zoveel op je af hier. Het is wel heel vermoeiend om 40u te werken en daarnaast nog 2 avonden in de week naar school te gaan. 

Zaterdag is Felicia, een Nederlands huisgenootje waar ik veel mee om ging terug naar huis gegaan omdat ze te veel heimwee had. Heel jammer en we hebben er meteen twee nieuwe huisgenoten voor terug gekregen. Nu zitten we dus met 11 personen in een 9 persoons appartement. Allison en ik werden helemaal gek van alle troep dat we overal hebben opgehangen: clean youre own stuff please!! Je moet bijvoorbeeld als je wilt gaan koken eerst 10min lang de pannen en borden lopen schrobben omdat er nog afwas van iedereen van heel de week staat. 

Ik ga nu genieten van mijn twee vrije dagen want hierna moet ik 10dagen achter elkaar stage lopen. 

Adios!

  • 17 September 2012 - 18:40

    Conny Gerda Sander :

    fijn dat je t naar je zin hebt ,dank je voor de tips ga ik ook doen briefjes ophangen clean your own stuff haha

  • 18 September 2012 - 17:43

    Myrna:

    Heee veer! Leuk om je verhalen te lezen. Goed dat je het naar je zin hebt daar, je maakt echt veel mee haha! Heel veel succes en plezier xxxx

  • 19 September 2012 - 20:49

    Petra Peeters:

    Heej Vera. Zo te lezen heb je het super naar je zin. Super hoor. Geniet ervan.

  • 21 September 2012 - 15:08

    Christine Konings:

    Hey die Vera,
    wat leuk dat wij die verhalen van jou kunnen lezen en dat jij het zo naar je zin hebt!
    Geniet ervan en maak er een gezellige (werk) tijd van.

  • 23 September 2012 - 13:03

    Opa En Oma Sprenkels:

    Hallo Vera,
    Wij hebben je verslag gelezen het is heel leuk.
    hoe gaat het in madrid allemaal?
    Wij missen je nou al heel erg.
    groetjes opa en Oma Sprenkels

  • 23 September 2012 - 14:04

    Frank En Petra:

    He Veer,

    Wat een verhalen zeg!
    Heeft het geholpen jullie briefjes?
    Schone potten en pannen?
    Succes met je Spaanse les, en we kijken uit naar je volgend reisverslag.

    Groetjes, ome Frank en tante Petra

  • 23 September 2012 - 14:04

    Frank En Petra:

    He Veer,

    Wat een verhalen zeg!
    Heeft het geholpen jullie briefjes?
    Schone potten en pannen?
    Succes met je Spaanse les, en we kijken uit naar je volgend reisverslag.

    Groetjes, ome Frank en tante Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

stage in Madrid

@ H10 Villa de la Reina Hotel

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Feliz Año Nuevo!

02 December 2012

02/12/12

02 November 2012

02/11/12

17 September 2012

3 weken in Madrid

02 September 2012

Mi primera semana en Madrid
Vera

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 3258

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2012 - 25 Januari 2013

stage in Madrid

Landen bezocht: