Mi primera semana en Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vera - WaarBenJij.nu Mi primera semana en Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vera - WaarBenJij.nu

Mi primera semana en Madrid

Blijf op de hoogte en volg Vera

02 September 2012 | Spanje, Madrid

Ik ben nu een week in Madrid. Het gaat eigenlijk super snel en voel me hier al heel erg thuis. Ik ben afgelopen zondag om 14.00 geland en daar stond Anne van MadridStudents mij en mijn klasgenootje Allison op te wachten. We zijn maar met de taxi ipv met de metro naar ons appartement gegaan. Het is een 9 persoons appartement maar momenteel zitten we er met 7 in maar dit wisselt vaak want bijna niemand zit hier zo lang als wij. Elke keer als we aan iemand vertellen dat we hier tot eind januari blijven kijken ze ons verbaasd aan, zo lang?!
Het appartement ziet er goed uit, beter dan verwacht. En een perfecte ligging: midden in de stad aan de Gran Via, 15min lopen naar school en 10min lopen naar mijn stagehotel. En het weer is ook niet vervelend, heel de week tussen 30-35 graden. We hebben zondag kennis gemaakt met de huisbaas en contracten getekend enz. Daarna onszelf geïnstalleerd in ons eigen kamertje en 's avonds  uit eten gegaan in puerta del sol om onze eerste avond te vieren. De eerste nacht niet veel geslapen omdat je hier heel veel lawaai hebt 's nachts en het heel warm is..

Maandag ochtend vroeg opgestaan om voor het eerst naar school te gaan. We zitten in een klas met 4 italianen en 2 russen die het Spaans allemaal redelijk begrijpen. En een lerares die alleen Spaans spreekt dus het is voor ons lastig te volgen.. 's Middags hadden we eigenlijk een meeting met de andere Nederlandse studenten van MadridStudents maar dat was opeens verzet waardoor we hier niet bij konden zijn omdat we nog les hadden toen, balen..

Donderdag is er een nieuw meisje in ons appartement gekomen. Eindelijk een Nederlander! Na 4 dagen de Spaanse les gevolgd te hebben zonder dat we er veel uit konden halen, zijn we met André van de school gaan praten. En zijn we overgeplaatst naar een andere klas waar de leraar het merendeel  in het Engels uitlegt. Het grappige is dat het een klas met 5 Nederlanders is. Ook hebben we onze Nederlandse buren leren kennen waar we dit weekend veel leuke dingen mee hebben gedaan. Vrijdagavond hebben we gezellig met z'n allen in ons appartement wat gedronken en spelletjes gedaan.

Zaterdag middag wilden we naar het waterpark gaan maar daar zijn we nooit aangekomen maar onderweg wel leuke dingen beleefd. We moesten het eerste deel met de metro, dit ging allemaal goed. Daarna wilden we verder lopen met onze kaart maar uiteindelijk aan allerlei mensen de weg gevraagd. Omdat niemand in dit verlaten dorpje Engels sprak, moesten we ons Spaans in de strijd gooien. Toen moesten we een stuk met de bus en daarna weer verder lopen. Maar er was alleen een snelweg en nergens een stoep of iets dus moesten we door de bosjes en bergjes heen op onze slippers.. Uiteindelijk zagen we de glijbanen in de verte maar toen bleek dat de ingang helemaal aan de andere kant was. Aangezien het toen al bijna 3uur was en niet echt meer de moeite om €20 entree te betalen hebben we besloten om maar naar het Retiro park in Madrid te gaan waar we uiteindelijk een gezellige middag hebben gehad. 's Avonds met z'n allen lekker gegeten. Daarna hebben onze Slowaakse huisgenoten ons een kroeg laten zien met drankjes voor €1. Hier hebben we natuurlijk gebruik van gemaakt.

Het was de planning om zondag ochtend naar de markt te gaan maar aangezien iedereen brak was zijn we lekker in bed gebleven. We doen volgende week wel weer een poging haha. 's Middags hebben we lekker van de zon genoten in het park, 's avonds gezellig met z'n allen gekookt en maandag beginnen de Spaanse lessen weer..

Hasta pronto,

Besos Vera